Õpetajate Leht 28. aprillil
Koolijuhtide praktikaaruanne Õpetajate Lehe lugejaile
Haridusjuhtide praktikaprogrammi neljas lend on lõpetamas oma tegevust edumeelsetes ja tunnustatud juhtimiskultuuriga ettevõtetes. Nähtust-kogetust annavad ülevaate Tartu Forseliuse Kooli õppejuht Kristi Mumm (Swedbanki praktikant) ning Tallinna Täiskasvanute Gümnaasiumi ja Tallinna Vanalinna Täiskasvanute Gümnaasiumi direktor Robert Ossipov (Pipedrive’i praktikant).
KÕRVALPILK. Jaak Vilo peab õppimise võtmeks seoste loomist ainevaldkondade vahel. Küsimusele, mis koolis omandatust on talle hilisemas elus kõige olulisemaks osutunud, vastab professor: „Et töö viib alati edasi ja kõike saab õppida.“
Tudengid ei tule tööl käimata toime
Kõrgharidusse lisaraha suunamine ei ole kulu, vaid investeering tulevikku, leiavad üliõpilased, kelle hinnangul on tudengite majanduslik toimetulek jäänud ühiskonnas tagaplaanile ning riiklikud õppetoetused ja stipendiumid ajale jalgu.
KOGEMUS. Minu esimene aasta kooliõpetajana. Püha Johannese Kooli õpetaja ja kommunikatsiooni koordinaator Karmen Kaukver: „Positiivne, mida õpilased kooliajal kogevad, võib olla hindamatu, millele tagasi mõelda ja toetuda hilisemas elus.“
Optimism on tegelikult realism: klassikultuuri esmaabi
Peetri Lasteaed-Põhikooli õpetaja Peter J. Rock kirjutab, et ajalooliselt on kooli eesmärk olnud individualistlik – tagada igale kodanikule algne kirjaoskus. Missioon on täidetud! Vahetagem nüüd käiku ja keskendugem oskusele, mida meie ühiskond praegu vaieldamatult vajab: meeskonnatööle.
Milleks meile etluskunst? Hoolimata sellest, et etluskonkursid pakuvad kõigile asjaosalistele väljakutseid, loob etlemine lisaks hetkeelamusele noortele kasvupinnase enese väljendamiseks ja arenemiseks. Rääkimata oluliste autorite mõtestamisega kaasnevast oma kultuuri süvitsi kogemisest.
Kirjanik on küll neetud, aga mitte inspiratsioon
Kirjanik ja õpetaja Aarne Ruben kirjutab, et Eestis on olnud probleemseid ja isegi viletsa iseloomuga kirjanikke. Kas need viletsa iseloomuga kirjanikud tuleks tühistada? Ta arvab, et ei, sest paljudel juhtudel ei tea me, kes oli ohver, kes kurjategija.
Mälusõjas surma ei saa, kuid olen haavatud ma
Kadri Paas kirjutab, et kui eestlastel ei oleks põlvest põlve edasi antud ajaloolist mälu, ei oleks me 1980-ndate lõpus Eesti Muinsuskaitse Seltsi loomise või laulva revolutsiooniga hakkama saanud. Eesti oma ajalugu ja Ukraina praegusi õppetunde arvesse võttes pole meil mälusõjast pääsu.
Õpetame ettevõtlikkust ja rahatarkust ka LÕK-lastele
Valminud on ettevõtluspädevust ning rahatarkust arendavad töölehed lihtsustatud õppekava nooremale astmele. Materjale tutvustavad ning LÕK-õpilastele nende teemade õpetamise eripärast räägivad õppematerjali loojad ja Tondi Kooli õpetajad Silvia Paluveer, Mikk Kask ja Lisete Mihkelson.
Balilt Green Schoolist kaasa pea, süda ja käed
Senini Euroopa piires rahvusvahelist koostööd teinud Tartu Kunstikool tegi algust ka üleilmse õpirändega − direktor Kadi Kreis ja õppejuht Roosi Nemliher tutvusid Bali saarel asuva Green Schooli põhimõtetega ja tutvustavad nii arhitektuuri kui uudse sisu poolest üle ilma tuntust koguva kooli olemust ka lugejaile.
UUS! Õpetajate nädalahoroskoop