MARTIN PENT: Eesti kool akadeemilise uhhuu-teaduse tõmbetuultes
Haridust muudkui uuritakse igast küljest ja teadmisi pidavat muudkui juurde tulema, aga samal ajal räägib argireaalsus üleüldisest stagnatsioonist. Küsimus on, kas tegelikkusega mitte toime tuleva haridusteaduse koht on varsti hoopis ajaloo prügikastis, kirjutab Fookuse „Hariduse ja teaduse“ toimetaja Martin Pent Postimehes.
„Hoolimata tõrksusest seda tunnistada, on haridusteadusest saanud põhimõtteliselt uhhuu-teadus, millele käib reaalsuse seletamine ja veel enam ennustamine kõrgelt ja kaugelt üle jõu,“ kirjutab Pent, kelle sõnul on teadusest, mis ei tule reaalsuse seletamisega toime, vähe kasu.
Pent arutleb, et kui teaduspõhisusest lugu pidada, siis peaksid meedias domineerima ülistuslaulud Eesti koolidele kui maailmatasemel haridust pakkuvatele asutustele, mis on ühtlasi õnnepaleed: https://arvamus.postimees.ee/7763314/martin-pent-eesti-kool-akadeemilise-uhhuu-teaduse-tombetuultes
Lp. AUTOR!
Kui kuulen seoses kooliga sõna TEADUS, siis (vaatamata vanusele!) ERUTUN… Kui Te mõtlete uhhuu-teaduse all meie nn õpetaja- ja täiendkoolituses toimuvat, siis – 100 % nõus. Samas on pedagoogika saanud 20. sajandil alla tõsise TEADUSFUNDAMENDI, mida (enam) ei tunta… Vt ka “Carpe diem!”(2020) viimased 10 lk, kus kirjanduse loetelu.
Kuna mul vaese inimesena pole võimalik Postimehe lugemisvõimalust internetist osta, siis ma ka Teie artiklisse sisuliselt ei saanud süveneda…