Haridusühendustele saabub värvikas suvi
Mis või kes on hariduse olulised sõlmpunktid? Üks on kahtlemata õppija, kes hakkab tulevikus riigi arengusse panustama, valides teadlikult oma järgneva haridustee ning karjääri. Teine on aga õpetaja, kellel on väga hea aine- ning pedagoogikaalane ettevalmistus. Ühiskondlikud muutused, õppijakesksus, orienteeritus elukestvale õppele ja pidev arenguvajadus on katkematu lõim õpetaja igapäevaelus.
Mõjusad asjad sünnivad enamasti koostöös ja meeskonnas. Õpetajate Ühenduste Koostöökoda on aastast 2011 olnud õpetajate üleriigiliste ühenduste katus. Meie hulka kuulub 26 haridusühendust (aineseltsid ja -liidud) ligi 5000 liikmega. Koostöökoja eesmärk on õpetajate võrgustike koostöö kaudu toetada nüüdisaegset haridusmudelit, mille aluseks on paindlik, valikuid, väärtusi ja sidusust pakkuv õpiradade võrgustik ning võrdsed võimalused igale õppijale ja õpetajale Eesti haridussüsteemis. Milles peitub võrgustike võti? Koostöös. Koostööd edendab ühine eesmärk – õppe terviklikumaks ja nüüdisaegsemaks kujundamine.
Eestis on väga palju õpetajaid ühendavaid organisatsioone. Mõned juba üsna kogenud, kes võivad lugeda tegevusaastaid sarnaselt taasiseseisvunud Eesti aastatega, näiteks Eesti Matemaatika Seltsi koolimatemaatika ühendus, Eesti Emakeeleõpetajate Selts, Inimeseõpetuse Ühing. Mõned aga üsna noorukesed, näiteks Eesti Loodusainete Õpetajate Liit.
Mis õpetajaid võrgustikku toob? Pidev oskuste ja teadmiste täiendamise kihk. Head kolleegid, kellega jagada meetodeid ja infot teadusavastustest, arutada probleemkohti ja hariduspoliitilisi küsimusi, olla üksteisele mentoriks ja heaks kaaslaseks. Kogemuste ja ühise õppimise eesmärgil käiakse koos talve- ja suvekoolides, koolitustel, seminaridel. Arutatakse ainetevahelise lõimingu võimalusi, hindamist, õpetajate maine kujundust, võrgustike koostööd ning arendustegevusi.
Koostöökojal on hea koostöö HTM-i ja Harnoga. Eri haridusühenduste liikmed saavad kontakte luua ja üksteiselt õppida. Koolitustel on püütud anda positiivset süsti õpetajatele koolielu värvikamaks muutmisel, et seeläbi olla arvestavamad, teadlikumad ja mõjukamad oma töös. Näiteks eelmise suve ühise koostööpäeva läbiv teema oli õpetaja ja õppija vaimne tervis ning kommunikatsioon. Iga õpetaja võiks kuuluda mõnda oma valdkonna haridusühendusse, sest need on kompetentsikeskused igas mõttes.
Kohtume suvekoolis!