Õpetajate Leht 25. augustil
Kas riigi meelitusmaius tõi õpetajaid Ida-Virumaale?
Kui eelmisel sügisel lubas riik, et aasta pärast saavad Ida-Virumaal eesti keeles õpetavad õpetajad palka koefitsiendiga 1,5, pelgasid teiste maakondade koolijuhid, et nende õpetajad jooksevad üle. Kas nende kartusel oli alust?
Euroopa olümpiaadidel on Eesti noored olnud päris tipus, kas eestlased suudavad säilitada oma taset ka edaspidi?
Tubliks tulemuseks rahvusvahelistel olümpiaadidel on vaja nii head baasharidust kui ka head suunatud treeningtsüklit. Eesti suhteliselt paremad tulemused tuginevad paarile koolile ja õpetajale.
Äli Leijeni arvates peaks koolis olema hea ja huvitav olla
Haridusteadlane ja õpetajahariduse professor Äli Leijen on õpetanud paljusid praegu Eesti koolides töötavaid õpetajaid ning juhendanud rohkeid haridusteemalisi magistri- ja doktoritöid. Tema südamesoov on, et lastel oleks koolis hea ja turvaline olla ning neid õpetaksid inspireerivad õpetajad. Väga tähtsaks peab ta, et nii õpilastel kui õpetajatel oleks koolis hea ja huvitav olla.
Kümme füüsikaõpetajat alustasid „Lae end“ haridusprogrammis
Eesti vajab reaalharidusega inimesi ja tulevasi insenere. „Lae end“ programm koolitab ja motiveerib füüsikaõpetajaid, et nemad omakorda õpilasi inspireeriksid. Eesmärk on saada õpilased loodus- ja reaalainete valdkonnast huvituma. Programmis alustasid kümme füüsikaõpetajat.
Õpetaja päevik: Joana Jõgela
Seekordses „Õpetaja päevikus“ saame tuttavaks keemiaõpetaja Joana Jõgelaga. Mis teda õpetajatöös motiveerib, millisest haridusmaailmast ta unistab ning missuguseid soovitusi jagab alustavale õpetajale?
Lasteaed Itaalias, mis pani õpetajate unistused lendama
„Läksime Itaaliasse kogema Reggio Emilia projektõpet, kuid leidsime eest midagi palju enamat. Kogesime õpikeskkonda, mis laseb lapsel tunda naudingut teistega suhtlemisest, erinevuste tunnustamisest, avastuste ja ideede jagamisest,“ kirjutab Rannamõisa Lasteaia direktor Margit Toomlaid oma tööpere kogemustest Bologna lasteaias Al Cinema!.
Kuidas toetada õppija individuaalset õpiteed kutsekoolis?
Astangu Kutserehabilitatsiooni Keskuse ja reklaamifirma Brand Manual koostöös valmis kuuest etapist koosnev mudel, mis aitab toetada iga õppija individuaalset õpiteed. Eri etappides kirjeldatud tegevused on vajalikud, et kutsekoolid oleksid valmis erisuguse tausta, võimete ja oskustega õppijaid õpetama ja neile tuge pakkuma.
Õpetajate järelkasvu süvendab vana olija nähtamatuks muutumine
Uue kooliaasta eel tasub kõikidel haridussüsteemi töötajatel, aga ka lastevanematel mõelda, milline on nende panus sellesse, et iga õpetaja tunneks end koolis hästi. Kõige uue kõrval tasub tunnustada ja märgata neid õpetajaid, kes on juba aastaid õpetajaametis olnud. Kui vanal olijal on hea olla, tunneb ka tulija end kooli oodatuna.