Õpetajate nädalahoroskoop
Kaljukits
Miski ei tee Kaljukitsest õpetajale suuremat rõõmu, kui taas kuulda, kuidas teda õpetajaks tituleeritakse. Juba paar kuud on ta sellest teravalt puudust tundnud. Suvevaheajal ta lausa palus oma lapsi, et need talle „ema“ asemel „õpetaja“ ütleksid. Nüüd on iga koolimajas kuuldud „õpetaja“ muusika tema kõrvadele. Vahepeal ta isegi teeskleb, et ei kuulnud esimese korraga õpilase pöördumist ning laseb end mitu korda kõnetada.
Veevalaja
Veevalajast õpetaja on pärast pikka puhkust igati krapsakas ja koostöövalmis. Ta kavatseb oma ainet lõimida kõikide teiste õppeainetega ning keerab sellega kolleegide juba valmis tehtud töökavad pea peale. Oma tundides katsetab ta innukalt suvekursustel õpitud uusi metoodikaid ning nõuab direktorilt oma klassi virtuaalreaalsuse prille ja 3D-printerit.
Kalad
Kaladest õpetaja tunneb, et ei jõua kogu oma energiat koolis ära kulutada ning lisaks õpetajatööle mahuks tema ellu veelgi väljakutseid. Tõenäoliselt kaalub ta populaarset life coach’i ehk arengutreeneri karjääri või hakkab pidama toidu- ja elustiiliblogi. Igal juhul saadab tema tegevust suur edu ja kliente on tal lastevanemate näol palju.
Jäär
Jäärast õpetajat on tabanud tohutu õppimisind. Ilmselt astus ta suvel mõnda järjekordsesse kooli või siis plaanib talve jooksul osaleda kümnetel täienduõppekursustel. Ta ei piirdu oma erialaga, vaid laiendab usinalt kvalifikatsiooni, tudeerides aiandust, jaapani keelt ning ärijuhtimist. Päris kindlasti ootab teda kevadel valla aasta õppija tiitel.
Sõnn
Sõnnist õpetajat ootab ees vähemalt seitsme penikoormane hüpe karjääriredelil. Tõenäoliselt pakutakse talle õppejuhi ametikohta koos põneva väljakutsega koostada kooli tunniplaan ning leida asendajaid erinevatel põhjustel töölt puuduvatele õpetajatele. Üsna kindlasti asub ta ka tegema ettevalmistusi pedagoog-metoodiku ametijärgu taotlemiseks.
Kaksikud
Kaksikutest õpetaja ei raatsi end kuidagi veel klassiruumi kinni panna vaid otsib ahnelt võimalusi värskes õhus viibimiseks. Ta viib läbi õuesõppetunde ning korraldab sügismatku. Ka suurema saju korral ei ole ta nõus koolimajja minema vaid dikteerib poriloigus seistes kõrgendatud häälega etteütlust lootes, et see läbi vihmapladina ikka kosta oleks.
Vähk
Vähist õpetaja on alanud kooliaasta üle südamest rõõmus. Seljataga on rõõmupisarate ja kallistusterohke taaskohtumine armsate õpilastega ning tema vaasid ja purgid on 1. septembril saadud lilledest punnis. Vahetundides koonduvad õpilased tema ümber nii tihedalt, et ta ei pääse õieti vetsugi. Ta nosib õpilaste kingitud šokolaadi ja tunneb end igati õnneliku ja armastatuna.
Lõvi
Lõvist õpetaja saab nautida tähelepanu keskpunktis olemist. Kõigil on teda ühtäkki vaja. Igal õpilasel on mõni küsimus, lastevanemad nõuavad juba septembrikuus arenguvestlusi, kolleegid põlevad soovist just temaga koostööd teha ning juhtkond ajab teda mööda maja taga, püüdes sokutada talle kõikvõimalikke lisaülesandeid. Tuleb olla ettevaatlik, et juba oktoobrikuuks keel vestil ei oleks!
Neitsi
Neitsist õpetajat ootab ees suuremat sorti palgatõus. Koolist ootamatult lahkunud õpetajate tundidest saab ta lõviosa endale ning töö ja raha puudumise üle ta algaval õppeaastal küll kurta ei saa. Ta kaalub isegi kooli naabrussesse kolimist, et tööl käimiseks ei kuluks ülemäära palju aega ning pärast viimast tundi oleks lihtne koju magama lipata.
Kaalud
Kaaludest õpetajal seisab ees rohkelt huvitavat. Talle pakutakse võimalust võtta lisaks oma ainele enda kanda ka kooli füüsika- ja keemiatunnid, ning see pole veel kaugeltki kõik. Need Kaalud, kellel ei ole piisavalt selgroogu, et juhtkonna survele vastu seista, avastavad end peagi 8. klassi tüdrukutele sokikanna kudumist õpetamas ning 6. klassi poistele rööbaspuudel hooglemist ette näitamas. Seda tuleks võtta kui enda mitmekülgset arendamist, siis on seda kergem taluda.
Skorpion
Skorpionist õpetaja tunneb end veel puhuti Lia Laatsena filmist „Siin me oleme“ („Jookske laiali, lapsed! Ah, ärge jookske nii palju!). Hommikuti peab ta pingsalt meenutama, miks äratuskell ometi nii vara heliseb. Juba pärast kolmandat tundi on ta väsinud ja tüdinenud ning hakkab koju kibelema. Esmaspäeva ja reede hommikuti võib ta end lausa haigena tunda, sest kurgus justkui kõditab ja nina nagu kipitaks. Muretsemiseks ei ole siiski põhjust – juba jõuludeks on ta õpetajatöösse sisse elanud.
Ambur
Alanud kooliaasta on toonud Amburist õpetajale palju uusi noori sõpru. Praegu maadleb ta suuresti nende nimede meeldejätmisega. Kõik Christopherid ja Kristoferid ja Cristoferid ja Kristopherid ning Hanna-Liisad, Liisa-Lotted
ja Liisa-Mariad on tal peas nagu puder ja kapsad. Ta püüab lähtuda metoodikast „Kuula! Visualiseeri! Korda!“ ning veedab kõik õhtud ja nädalavahetused, püüdes visualiseerida oma õpilasi loetud näpunäidete alusel (näiteks, kui õpilase perekonnanimi on Sokk, siis tuleks kujutada ette, et tal on peas suur sokk, jne).
Illustratsioonid: Anakonda Lembelill