Õpetajate Leht 21. novembril
Kodutööd võtavad paljudel õpilastel pea kogu vaba aja
Õpilaste liiga suurest koormusest on räägitud juba aastaid ningEestis on juba mitmeid koole, kus kodutööde osa on viidud miinimumini ning kogu õppetöö proovitakse teha ära koolis. Samas on ka hulganisti koole, kus antud teemale erilist tähelepanu ei pöörata ning sõltub konkreetsest õpetajast, kas ta vaevub vaatama ja arvestama, milline on õpilaste kodutööde maht ka teistes õppeainetes. On väga palju lapsi, kes vaevlevad kodutööde tegemisega kuni magamaminekuni välja.
Kuidas kuulata emotsioonide sõnumit?
Emotsioonid mõjutavad meie mõtlemist, käitumist ja suhtlemist teistega. Kuid kas emotsioonid viivad meid tasakaalust välja või on vajalikud hoopis tasakaalu saavutamiseks? Tihti arvatakse, et emotsioonid võivad kesta kaua, eriti kui need on intensiivsed. Kuid asi on hoopis vastupidine: emotsioonide kestus on lühiajaline. Selgust emotsioonides aitab luua Tartu Kivilinna Kooli psühholoog Kati Kivistik.
Õnnelikke lapsi saavad juhendada vaid õnnelikud õpetajad
Novembris täitus kaks aastat päevast, mil Pangapealse lasteaed pälvis peresõbraliku tööandja kuldmärgise. Praeguseks on läbitud ka järelhindamine, mida tehakse iga kahe aasta tagant. See teekond on olnud pikk ja üksmeelne. Töö- ja pereelu ühendamine on olnud meie lasteaia jaoks kesksel kohal ning selle vilju saame maitsta kõik, kirjutab lasteaia direktor Kairi Tammiste.
Kõik on hästi
Just sellist pealkirja kannab kunstinäitus Tallinna huvikeskuse Kullo lastegaleriis. 40 aasta jooksul on galeriis väljas olnud 942 näitust, peamiselt laste töödest. Seekordsel näitusel saab aga näha lapsi juhendavate õpetajate loodud kunsti. Kokku osaleb näitusel 62 kunstiõpetajat, kelle tööd täidavad vana maja kõiki ruume, keldrist kuni pööninguni.
Marcia C. Linn soovib luua elukestvaid õppijaid
Loodusteadusliku hariduse valdkonna tuntumaid teadlasi, professor Marcia C. Linn pidas novembris Tartu Ülikooli haridusteaduste instituudis avaliku loengu „Õpiprotsessi kujundamine eesmärgiga edendada lõimitud arusaama loodusteadusest ja sotsiaalsest õiglusest“. Sven Paulus uuris, millisena näeb teadlane muutusi hariduses ja mis ootab ees.
Põllult parketile. Kui koolidirektorist saab riigiametnik
Kas koolijuhi mured kahvatuvad ja vaade hariduselule muutub, kui temast saab haridus- ja teadusministeeriumi ametnik? Kahekõnet pidasid haridusjuhtimise ja õpetajapoliitika valdkonna juht Heidi Uustalu, kes juhtis aastail 2004–2019 Kiviõli 1. Keskkooli, ning üldhariduspoliitika osakonna juhataja Ülle Matsin, kes oli Eesti esimese riigigümnaasiumi, Viljandi gümnaasiumi käivitaja ja direktor aastail 2011–2020.
Õpetaja päevik: Kadi Kriit
„Õpetaja päevikut“ täidab sel korral Pelgulinna Riigigümnaasiumi kunsti- ja arhitektuuri valikmooduli õpetaja Kadi Kriit. Kuidas sai temast õpetaja, mida ta haridusmaailmas muudaks ning milline on tema arvates õpetajaameti maine Eestis?