Õpetajate Leht 19. detsembril

18. dets. 2023 - 1 Kommentaar

Eesti hariduse edulugu ohustavad õpetajate järelkasvu puudus, meeletu töökoormus ja vähene töötasu.

Õpetajate eestkõnelejad Madis Somelar ja Külli Arand räägivad aastalõpuintervjuus Eesti õpetajate olukorrast, meeleolust ja soovidest.

Veebiväljaande kommentaarium vajab modereerimist

Sotsioloog ja Tartu Ülikooli ühiskonnateaduste instituudi ajakirjandussotsioloogia kaasprofessor Ragne Kõuts-Klemm arutleb veebikommentaariumide otstarbekuse, modereerimise ja toimetamise üle. „Teadusuuringud näitavad, et kommentaariumis on tavaliselt vaid kuni kümnendik asjakohaseid kommentaare,“ leiab ta.

Haridusvõrgu optimeerimine – kas võluvits?

Lüganuse Kooli direktor Vallo Reimaa võrdleb hariduse kvaliteedi päästmist haridusökonoomilise optimeerimise teel majanduse tõusule aitamisega maksude ja tariifide lisamisega. Ta kirjutab: „Tegelikult pole ju erilist vahet, millisest avalikust teenusest sellist säästuökonoomilist kärpimist alustada, sest mõju kandub kohe üle naabersektoritesse, sealhulgas haridusse. Täpselt samal moel mõjub pärssivalt maal elamise kallimaks muutmine.“

KÕRVALPILK. Ivo Linna sõnul on kõige tähtsam õpetada lastele headust

Ehkki laulja Ivo Linna saab järgmisel suvel juba 75-aastaseks, tundub talle, et kooliajast on möödas vaid üks silmapilk. Oma kooliajale vaatab muusik tagasi rõõmu ja tänutundega. Koolis tuleks tema sõnul õpetada lastele eeskätt headust ja üksteise aitamist. „Headus võidab alati!“ on ta kindel. 

Tükike eesti keelest suures laias maailmas

Ilze Tālberga on 17 aastat Tartu Ülikoolis läti keelt õpetanud. Lõppeva aasta kevadest õpetab ta välismaalastele ülikoolis ka eesti keelt. Kuidas õpetamine läheb ja mis valmistab teistest riikidest pärit tudengitele raskusi?

Teavad õnne valemit

Juba viieteistkümnendat korda tunnustas Tartu Ülikooli eetikakeskus koole ja lasteaedu eeskujuliku töö eest väärtuskasvatuse edendamisel.  Kõrgeima tunnustuse, rändauhinna ja tiitli „Väärtuskasvatuse kool 2023“ pälvis Hagudi Põhikool ning tiitli „Väärtuskasvatuse lasteaed 2023“ Tallinna Päikesejänku Lasteaed.  

Fred Jüssi: Ma olin liiga rahutu hing, et sobida õpetajaks

„Pööra sissepoole. Vaata sissepoole. Mida iganes sa otsid, see on ainuke koht, kust on mõtet otsida. Öeldakse, et inimene käib kõrgete mägede otsas ja tuleb tagasi, aga mis ta sealt leiab, millega ta sealt tagasi tuleb? … Ikka iseennast käib ta sealt otsimas ja ikka iseendaga tuleb tagasi. Ja kui vaatad enda sisse, siis vaata oma lapsepõlve, seal on vastused,“ räägib Fred Jüssi intervjuus Epp Petronele.

Jõulude eel Kelmiküla lasteaia õppeköögis

Igal teisipäeval ja neljapäeval viib Tallinna Kelmiküla Lasteaia majandusjuhataja Inga Saarepere lastega läbi kokandustunde. Jõuluroogade tegemisega alustati juba novembris ning kõik lapsed, ka kolmeaastased, tegid tema juhendamisel ise hapukapsast, maksapasteeti, marineeritud kõrvitsat, rukkikaraskit.

Eesti üldharidus on pealt kullakarvaline, seest siiruviiruline – vaatamata kuldsele särale on meil tõsiseid väljakutseid

Hiljuti avaldatud PISA tulemused annavad põhjust uhkust tunda Eesti õpilaste ja õpetajate üle. Meie haridus on jätkuvalt maailma tipus. On põhjust rõõmustamiseks, aga tuleb ka vaadata, mis on tulemuste taga: mis on hästi ja kus on ohud.


Hetkel ainult üks arvamus teemale “Õpetajate Leht 19. detsembril”

  1. Robert Sults ütleb:

    Olen nõus sellega, et õpetajate töötasu normkoormuse eest (20 õ/t nädalas = ligikaudu 1750 euri kuus) ei ole piisav. Samas ei ole mul ka niisuguseid töötingimusi, mida füüsika ja keemia õpetamine vajaks: ei ole tasemel sisustatud õpperuumi (laborit) ja õppevahendeid. Ei piisa sellest, kui koolis on ainult klassiruum koos laudade ja toolidega, tahvel, arvuti koos projekteerimisseadmega, veekraan, voolukontakt ja kriit. Olen veendunud, et lisaks tavalisele klassiruumile, peaks igas koolis, kus keemiat ja füüsikat õpetatakse, olema ka vastav laboratoorium – eraldi nii füüsikale kui ka keemiale vajalike seadmete (vesi+kanal-n+elekter õpilaslaudades), tehniliste vahendite (arvuti+ekraan+video- ja heliseadmed, printer õpetaja laual) ja vastava mööbliga. Alles siis võib oodata õpitulemusi ka nendes õppeainetes, mõistagi siis, kui klassi ees tegutseb pädev õpetaja. Koolides, kus niisugused tingimused on olemas, peaks kahest füüsika- või keemiatunnist nädalas üks toimuma kindlasti laboris.

Kirjuta kommentaar

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!