11 haridusjuhti liitusid kolmeks kuuks eraettevõtetega

19. jaan. 2024 Heateo Sihtasutus - Kommenteeri artiklit
Wise’i koordinaator Hedi-Kai Altvälja, Tabasalu Gümnaasiumi juht Grete-Stina Haaristo, mentor Brett Lemsalu ettevõtte aasta suursündmusel Wise Mission Days 2024.

Jaanuaris alustasid 11 kooli- ja õppejuhti täiskohaga praktikat Eesti suuremates pankades ja tehnoloogiaettevõtetes. Kümne nädala jooksul saavad nad osa ettevõtete igapäevatööst, näevad lähedalt nende organisatsioonide juhtimist ning viivad ise läbi mitmesuguseid projekte. Koolide juhtimine on praktikaprogrammi ajaks usaldatud asendajatele.
Tabasalu Gümnaasiumi juht Grete-Stina Haaristo on praktikal tehnoloogiaettevõttes Wise. „Olen nüüdseks jõudnud end koolijuhi rollist enam-vähem maha laadida ja oma töö üle reflekteerida. Olen saanud aega vaadata suuremat pilti, tõmmata paralleele kooli ja Wise’i vahel. Mul on tekkinud juba sadu ideid, mida kõike võiks ka koolis teha!“ ütleb Grete-Stina Haaristo pärast kahte Wise’is veedetud nädalat.
Praktika jooksul plaanib ta keskenduda eeskätt inimeste juhtimisega seotud teemadele. „Mind huvitab, kuidas toimib nn lameda struktuuriga organisatsioon, kuidas on toetatud vastutuse võtmine, kuidas juhitakse juhte, millisel viisil tegutsetakse töötajate rahulolu ja heaoluga, kuidas on korraldatud mentorlus. Uurin kindlasti lähemalt andmepõhise juhtimise kohta,“ loetleb Tabasalu Gümnaasiumi juht teemasid, millesse lähemate kuude jooksul süveneda soovib. Ta lubab kasutada võimalust ja uurida põhjalikult sedagi, millised on ettevõtte hinnangul need oskused, teadmised ja pädevused, mida gümnaasium võiks nende potentsiaalsetele tulevastele töötajatele õpetada.
Koolijuhte, nende mentoreid ja ka koolijuhtide tööandjaid ehk koolipidajaid toetab kogu programmiperioodi jooksul talendijuhtimisettevõte Fontes. Toimuvad töötoad juhtimist ja mentorlust puudutavatel teemadel, samuti kovisioonikohtumised. „Iga juht vajab endale tugevat partnerit, kellega arutada olulisi organisatsiooni arengut puudutavaid teemasid. Seepärast otsustasime lisada programmi ka koolipidajatele mõeldud tegevusi, mis aitavad neil olla paremad arengupartnerid oma koolijuhile,” rääkis Fontese partner Piret Jamnes.
Kokku üheksa kuud kestva arenguprogrammi eesmärk on edendada Eesti koolijuhtimise kvaliteeti. Esmalt saavad koolijuhid olla kümme nädalat mõnes kaasaegse juhtimiskultuuriga organisatsioonis täiskohaga praktikal, seejärel naaseb osaleja oma kodukooli, kus asub kogutud teadmisi ja ideid rakendama.
Praktikaprogrammi viiendas lennus osalevad kuus koolijuhti: Grete-Stina Haaristo (Tabasalu Gümnaasium), Maarja Merigan (Tallinna 32. Keskkool), Haana Zuba-Reinsalu (Luua Metsanduskool), Olga Barabaner (Tallinna Mustjõe Gümnaasium), Marjeta Venno (Tartu Erakool) ja Ronne Sära (Tallinna Huvikeskus Kullo). Samuti neli õppejuhti: Liina-Liis Liiv-Toome (Tallinna Tõnismäe Riigigümnaasiumi Vabaduse Kool), Roosi Nemliher (Tartu Kunstikool), Julia Vratskih (Tallinna Läänemere Gümnaasium), Kerttu Mölder-Jevdokimov (Tallinna Südalinna Kool) ning Tartu Rakendusliku Kolledži IKT osakonna juhataja Signe Vedler. Praktikat pakuvad Ericsson Eesti, Glia, LHV, SEB, Swedbank, Telia, Töötukassa ja Wise.


Kirjuta kommentaar

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!