Õpetajate Leht 7. mail

5. mai 2024 - Kommenteeri artiklit

Kirjutama õpetamisest ja õppimisest eesti keeles kui teises keeles

Eestikeelsele õppele üleminekuga peab suur hulk õppijaid, kelle emakeel ei ole eesti keel, hakkama rohkem kirjutama enda jaoks teises keeles. Gümnaasiumiastme tekstiloome kaks suurt küsimust on, kuidas õpetada ja kuidas õppida kirjutama eesti keele teise keelena kontekstis. Tartu Ülikooli muu emakeelega üliõpilaste keelenõustaja Kulla Mellov tutvustab oma magistritööd, milles ta keskendus protsessikesksele tekstiloomele teise keele õppijate toetamisel. Mis on keskkooliõpilastele kirjutamise juures keeruline ja kuidas saab õpetaja õppijaid pikemate tekstide kirjutamisel toetada?

Liivika Simmul: „Pühendume teadlikult heade suhete loomisele koolis“

Kristlikke põhimõtteid järgivasse Püha Johannese Kooli ei satuta umbropsu, vaid pere peab tahtma last siia panna. Iga aastaga on soovijaid nii esimesse kui ka kolm aastat tagasi loodud gümnaasiumiastmesse üha rohkem. Millised on kooli põhimõtted ja eripära?

Ettevõtlikuks juba lasteaias!

Aprillis toimunud Harjumaa õpetajate koolituskonverentsil räägiti ettevõtlikkuse arendamisest lasteaias ning jagati kogemusi. Leiti, et ettevõtlikku tahan-suudan-teen-hoiakut ning tulevikus vajalikke oskusi tuleb hakata lapsele õpetama juba lasteaias.

Avastagem taas õppeaedade võimalusi

Kooliaedade traditsioon Eestis on pikk. Viimasel ajal on õppeaedade rajamine jälle moes. Seda innustab tegema ka „Rohelise kooli“ programm. Õpetajaile on valminud juhendid ja abimaterjalid, mis jagavad ideid kooliaia tegevuste sidumiseks õppetööga.

Tudengid loovad soome keele õppeks materjali

Tallinna Ülikool algatas projekti „Soome keele digitaalne õppematerjal eesti õppijale“, et üliõpilaste abiga koostada ajakohane soome keele kooliõpik, mis arvestab eesti ja soome keele sarnasusega. Loodi interaktiivseid õppematerjale (õpivideod koos harjutustega, metoodilised juhendid) soome keele õpetajaile ja õpilastele.

Relv, mis torkab valusalt ja magusalt

Kolmekümne teist korda toimunud üleriigilisele karikatuurivõistlusele „Mida naerad, koolijüts?“ laekus 26 koolist 370 pilapilti teemal „Täitsa hambad!“. Võistlust korraldab Tartu Variku Kooli õpetaja Paul Kunman, kes andis konkursist ülevaate.


Kirjuta kommentaar

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!