
Kallavere Keskkoolis saab õppida Saare- ja Võrumaalt, isegi välismaalt
Meil õpib enamik gümnaasiumiõpilastest e-gümnaasiumis ehk e-õppes. Õpilasi on meil ka Saaremaalt, Võrumaalt ja isegi Itaaliast. E-gümnaasiumi idee tekkis sellest, et meie endine direktor […]

Distantsõpe tuleb taas
Alles see oli, kui distantsõppest hullemat katastroofi ei osatud ette kujutadagi. Minister Kersna võitles selle vastu sedavõrd otsustavalt, et pidi lõpuks kapos aru andma. […]
Noored: digilahenduste üleküllus ei tee muuseumi ägedamaks
Eesti Sõjamuuseumi käesoleva aasta kevadel koolinoorte seas läbi viidud uuringust selgus, et nad ei oota muuseumidelt tingimata rohkete digilahenduste kasutamist, küll aga peavad oluliseks, […]
Eesti Haridustöötajate Liidu volikogu otsustas pöörduda riikliku lepitaja poole
26. septembril kogunenud volikogu otsustas astuda edasisi samme õpetajate streigi ettevalmistamisel palgatingimuste parandamiseks ning pöörduda riikliku lepitaja poole. Eesti Haridustöötajate Liit (EHL) taotles 2024. […]

Kelle probleem on Eesti lapse digisõltuvus?
Kuna Eesti haridussüsteemis soovitakse juurutada õppe personaliseerimist digivahendite abil, muutub taas aktuaalseks laste digisõltuvuse probleem. Paradoks peitub selles, et tehnoloogia abil personaliseeritud õppena lastele […]

Laureaadid annavad nõu. Soovitused õpetajatele, koolijuhtidele ja hariduse üle otsustajatele alanud õppeaastaks
Õpetajate Lehe laureaat 2023 – Rain Mikser Õpetajate Lehe toimetus valis tänavuseks laureaadiks Tallinna Ülikooli haridusteaduste instituudi vanemteaduri, Tartu Ülikooli haridusteaduste instituudi haridusteooria kaasprofessori ja […]

Kuidas tunneb end koolis lugemisraskusega laps?
Düsleksia ehk eestikeelse terminiga spetsiifiline lugemisraskus võib esineda hinnanguliselt 5–25% lastest. Seega võib olla lapsi, kellele lugemine raskusi valmistab, pea igas klassis, ütleb Eesti […]

Ikka ja jälle jutustamisoskusest – midagi õpetajale
Olukord lasteaiast. Kuueaastane Siim tuleb lasteaiast koju. Lapsevanem pärib lasteaias toimunu kohta. Laps räägib pikalt oma päevast. Lapsevanem aga peab esitama mitmeid täpsustavaid küsimusi, […]

Digiohutuse mängud lasteaiale ja koolile
Lapsed tahavad pigem üksteise lugudest õppida kui õpetaja monoloogi kuulata. Kolme lapse ema ja meediatudengina soovisin toetada lasteaia- ja klassiõpetajaid meediaõpetuse andmisel. Mängupõhise õppe […]

Lõpuks ometi nägin ma muumiat!
Õpilased tulevad sageli muuseumi haridusprogrammi sooviga näha muuseumi kõige vanemat, väärtuslikumat või õudsemat eksponaati. Kord sain Eesti Ajaloomuuseumi Suurgildi hoone ja Raeapteegi ühise haridusprogrammi […]

Kuidas me õpetame ja mille eest palka saame?
15. ja 16. septembril toimus Eesti Teadusagentuuri ja Tallinna Reaalkooli reaal- ja loodusteadusliku hariduse konverents. Konverentsi esimesel päeval kuulati ettekandeid, millest mulle pakkusid kõige […]

Mida õpetaja ei rakenda, seda õpilane ei tea
Õpiring on kompass, mis näitab ennastjuhtivuse arendamise teel suunda. Oletame, et õpilane tuleb kooli tühja märkmikuga, milles on leheküljed nii faktiteadmiste kui ka üldpädevuste […]

Õpetaja päevik: Sten Aamer
„Õpetaja päevikut“ täidab seekord Lüganuse Kooli muusikaõpetaja Sten Aamer. Mis teda õpetajatöös motiveerib, millisest haridusmaailmast ta unistab ning milliseid soovitusi jagab õpetaja vaimse tervise […]

KÕRVALPILK. Peeter Lauritsa arvates vajab koolisüsteem täielikku restarti
Fotokunstnik Peeter Laurits ei meenuta oma koolikogemust just hea sõnaga. Alates esimesest klassist kuni ülikooli lõpuni on ta tundnud, et ei mahu kuidagi jäika, […]

KAHEKÕNE. Kuidas igas Eestimaa nurgas õppuritele keelevalikut pakkuda?
Uue õppeaasta esimese kahekõne pidasid Mikitamäe Kooli direktor Karin Sonts ja Tartu Forseliuse Kooli õppejuht Kristi Mumm, kes otsisid koos lahendusi probleemile, mis põletas […]

Õpetajate nädalahoroskoop 25. september – 1. oktoober
Kaljukits Kaljukitsest õpetajal on raske tööle keskenduda, sest tema mõtteid täidavad vaid pilvikud, puravikud ja riisikad. Viimasest tunnist laseb ta õpilased juba 20 minutit […]
VANA AJA KOOL. Õpilased lõhkusid puid ja kaevasid lund
Aastal 1846, kui rahwast tabas ikaldus ja ususegadused, asutati Rõugesse esimene kihelkonnakool. Kool asus köstri elamuga ühe katuse all. Sama aasta sügisel wõeti kooli […]
NALJANURK. Perekonnaõpetuse rasked tunnid
Kui praod Vene impeeriumi müüris hakkasid üha suuremaks muutuma, kutsus kutsekooli direktor Rägastik Alberti ühel päeval oma kabinetti ja teatas: „Kool hakkab samuti uuenema, […]

Õpetajate Leht 26. septembril
Kelle probleem on Eesti lapse digisõltuvus? Kuna Eesti haridussüsteemis soovitakse juurutada õppe personaliseerimist digivahendite abil, muutub taas aktuaalseks laste digisõltuvuse probleem. TLÜ pedagoogilise nõustamise […]
Tunnustagem andekaid noori!
1. oktoobrini saab esitada kandidaate andekate noorte tunnustussündmusele. Tunnustamise eesmärk on tõsta esile rahvusvahelistel võistlustel ja konkurssidel häid tulemusi saavutanud noori ning nende juhendajaid. […]