Viimases lehes
Päevakorral

Kallavere Keskkoolis saab õppida Saare- ja Võrumaalt, isegi välismaalt

26. sept. 2023 Mariin Virolainen Kallavere Keskkooli direktori kohusetäitja

Meil õpib enamik gümnaasiumiõpilastest e-gümnaasiumis ehk e-õppes. Õpilasi on meil ka Saaremaalt, Võrumaalt ja isegi Itaaliast.  E-gümnaasiumi idee tekkis sellest, et meie endine direktor […]

Nädalakommentaar

Distantsõpe tuleb taas

26. sept. 2023 Raivo Juurak toimetaja

Alles see oli, kui distantsõppest hullemat katastroofi ei osatud ette kujutadagi. Minister Kersna võitles selle vastu sedavõrd otsustavalt, et pidi lõpuks kapos aru andma. […]

Värske!

Noored: digilahenduste üleküllus ei tee muuseumi ägedamaks

28. sept. 2023 Eesti Sõjamuuseum

Eesti Sõjamuuseumi käesoleva aasta kevadel koolinoorte seas läbi viidud uuringust selgus, et nad ei oota muuseumidelt tingimata rohkete digilahenduste kasutamist, küll aga peavad oluliseks, […]

Värske!

Eesti Haridustöötajate Liidu volikogu otsustas pöörduda riikliku lepitaja poole

27. sept. 2023 Eesti Haridustöötajate Liit

26. septembril kogunenud volikogu otsustas astuda edasisi samme õpetajate streigi ettevalmistamisel palgatingimuste parandamiseks ning pöörduda riikliku lepitaja poole. Eesti Haridustöötajate Liit (EHL) taotles 2024. […]

Arvamus

Kelle probleem on Eesti lapse digisõltuvus?

26. sept. 2023 Riin Seema HTI pedagoogilise nõustamise dotsent, Õpetajate Lehe laureaat 2021

Kuna Eesti haridussüsteemis soovitakse juurutada õppe personaliseerimist digivahendite abil, muutub taas aktuaalseks laste digisõltuvuse probleem. Paradoks peitub selles, et tehnoloogia abil personaliseeritud õppena lastele […]

Arvamus

Laureaadid annavad nõu. Soovitused õpetajatele, koolijuhtidele ja hariduse üle otsustajatele alanud õppeaastaks

26. sept. 2023

Õpetajate Lehe laureaat 2023 – Rain Mikser Õpetajate Lehe toimetus valis tänavuseks laureaadiks Tallinna Ülikooli haridusteaduste instituudi vanemteaduri, Tartu Ülikooli haridusteaduste instituudi haridusteooria kaasprofessori ja […]

Tugiharidus

Kuidas tunneb end koolis lugemisraskusega laps?

26. sept. 2023 Tiina Vapper toimetaja

Düsleksia ehk eestikeelse terminiga spetsiifiline lugemisraskus võib esineda hinnanguliselt 5–25% lastest. Seega võib olla lapsi, kellele lugemine raskusi valmistab, pea igas klassis, ütleb Eesti  […]

Alusharidus

Ikka ja jälle jutustamisoskusest – midagi õpetajale

26. sept. 2023 Merit Hallap, Luunja Keskkooli logopeed; Marika Padrik, Tartu Ülikooli logopeedia kaasprofessor; Signe Raudik, Tartu Rõõmumaa lasteaia logopeed

Olukord lasteaiast. Kuueaastane Siim tuleb lasteaiast koju. Lapsevanem pärib lasteaias toimunu kohta. Laps räägib pikalt oma päevast. Lapsevanem aga peab esitama mitmeid täpsustavaid küsimusi, […]

Multimeedia

Digiohutuse mängud lasteaiale ja  koolile

26. sept. 2023 Inger Klesment kommunikatsiooni ja meediapädevuse spetsialist

Lapsed tahavad pigem üksteise lugudest õppida kui õpetaja monoloogi kuulata. Kolme lapse ema ja meediatudengina soovisin toetada lasteaia- ja klassiõpetajaid meediaõpetuse andmisel. Mängupõhise õppe […]

Muuseumiharidus

Lõpuks ometi nägin ma muumiat!

26. sept. 2023 Kristi Paatsi  Kalamaja muuseumi juhataja ja Eesti Muuseumiühingu juhatuse liige

Õpilased tulevad sageli muuseumi haridusprogrammi sooviga näha muuseumi kõige vanemat, väärtuslikumat või õudsemat eksponaati.  Kord sain Eesti Ajaloomuuseumi Suurgildi hoone ja Raeapteegi ühise haridusprogrammi […]

Multimeedia

Kuidas me õpetame ja mille eest palka saame?

26. sept. 2023 Raivo Juurak toimetaja

15. ja 16. septembril toimus Eesti Teadusagentuuri ja Tallinna Reaalkooli reaal- ja loodusteadusliku hariduse konverents. Konverentsi esimesel päeval kuulati ettekandeid, millest mulle pakkusid kõige […]

Üldharidus

Mida õpetaja ei rakenda, seda õpilane ei tea

26. sept. 2023 Merle Västra, Emili Kooli klassiõpetaja; Diana Kaldoja, Emili Kooli inglise keele õpetaja 

Õpiring on kompass, mis näitab ennastjuhtivuse arendamise teel suunda.  Oletame, et õpilane tuleb kooli tühja märkmikuga, milles on leheküljed nii faktiteadmiste kui ka üldpädevuste […]

Inimene

Õpetaja päevik: Sten Aamer

26. sept. 2023 Merilin Mändveer

„Õpetaja päevikut“ täidab seekord Lüganuse Kooli muusikaõpetaja Sten Aamer. Mis teda õpetajatöös motiveerib, millisest haridusmaailmast ta unistab ning milliseid soovitusi jagab õpetaja vaimse tervise […]

Inimene

KÕRVALPILK. Peeter Lauritsa arvates vajab koolisüsteem täielikku restarti

26. sept. 2023 Tuulike Kivestu-Rotella toimetaja

Fotokunstnik Peeter Laurits ei meenuta oma koolikogemust just hea sõnaga. Alates esimesest klassist kuni ülikooli lõpuni on ta tundnud, et ei mahu kuidagi jäika, […]

Inimene

KAHEKÕNE. Kuidas igas Eestimaa nurgas õppuritele keelevalikut pakkuda?

26. sept. 2023 Sirje Pärismaa toimetaja

Uue õppeaasta esimese kahekõne pidasid Mikitamäe Kooli direktor Karin Sonts ja Tartu Forseliuse Kooli õppejuht Kristi Mumm, kes otsisid koos lahendusi probleemile, mis põletas […]

Varia

Õpetajate nädalahoroskoop 25. september – 1. oktoober

26. sept. 2023 Õpetajajate Leht

Kaljukits Kaljukitsest õpetajal on raske tööle keskenduda, sest tema mõtteid täidavad vaid pilvikud, puravikud ja riisikad. Viimasest tunnist laseb ta õpilased juba 20 minutit […]

Varia

VANA AJA KOOL. Õpilased lõhkusid puid ja kaevasid lund

26. sept. 2023

Aastal 1846, kui rahwast tabas ikaldus ja ususegadused, asutati Rõugesse esimene kihelkonnakool. Kool asus köstri elamuga ühe katuse all. Sama aasta sügisel wõeti kooli […]

Varia

NALJANURK. Perekonnaõpetuse rasked tunnid

26. sept. 2023 Õpetaja Albert

Kui praod Vene impeeriumi müüris hakkasid üha suuremaks muutuma, kutsus kutsekooli direktor Rägastik Alberti ühel päeval oma kabinetti ja teatas: „Kool hakkab samuti uuenema, […]

Päevakorral

Õpetajate Leht 26. septembril

25. sept. 2023

Kelle probleem on Eesti lapse digisõltuvus? Kuna Eesti haridussüsteemis soovitakse juurutada õppe personaliseerimist digivahendite abil, muutub taas aktuaalseks laste digisõltuvuse probleem. TLÜ pedagoogilise nõustamise […]

Värske!

Tunnustagem andekaid noori!

24. sept. 2023

1. oktoobrini saab esitada kandidaate andekate noorte tunnustussündmusele. Tunnustamise eesmärk on tõsta esile rahvusvahelistel võistlustel ja konkurssidel häid tulemusi saavutanud noori ning nende juhendajaid. […]