Värske
Päevakorral

Õpetajate Leht 21. jaanuaril

19. jaan. 2022

Uus alushariduse ja lapsehoiuseadus on tulekul Paar päeva enne aastavahetust jõudis avalikule kooskõlastusringile uue alushariduse ja lapsehoiuseaduse eelnõu. Millised on olulised muudatused võrreldes praegu […]

Personaliseeritud õpe – kõvem pähkel, kui võiks arvata

14. jaan. 2022 Raivo Juurak toimetaja

Personaliseeritud õpe eeldab uusi arvutiprogramme, üleminekut aktiivõppe meetoditele ja suuri muutusi hariduse korraldamisel, tõdeti Eesti Haridusfoorumi arutelul. Seni on meil personaliseeritud õpet ette kujutatud […]

Arvamus

Õpetava inimese roll peab ühiskonnas muutuma

14. jaan. 2022 Marika Jahilo Tallinna Ülikooli 3. kursuse andragoog

Eesti rahvas on olnud läbi aegade hariduseusku, koolmeistri ametit on alati auväärseks peetud. Tähistab ju piiblistki tuntud metafoor „maa sool“ õpetajaskonda kui kõige väärtuslikumat […]

Töökeskkonnas peitub üks õpetajate tööga rahulolu võti

14. jaan. 2022 Annike Soodla HTM-i haridusjuhtimise ja õpetajapoliitika valdkonna peaekspert

Meie ühiskonnas väärtustatakse õpetajaametit märksa kõrgemalt kui viis aastat tagasi, kuid õpetajad ise hindavad oma ametit endiselt madalalt. Võrreldes viis aastat tagasi toimunud uuringuga […]

Üldharidus

Õpetaja kasutas tunnis esimest korda eluks vajalike oskuste digiõpikut

14. jaan. 2022 Mari Leito JCI Tartu haridusprojekti „Eluks valmis“ sotsiaalmeedia tiimijuht

„Eluks valmis“ on JCI Tartu haridusprojekt, mille eesmärk on luua eluks vajalikke praktilisi oskusi ja teadmisi käsitlev interaktiivne veebiõpik. Möödunud aastal võttis digiõpiku prooviks […]

Nutitelefoni abil lugema ja arvutama!

14. jaan. 2022 Tiia Õun, Janika Leoste TLÜ haridusteaduste instituut

TLÜ haridusinnovatsiooni keskus tegi koostööd idufirmaga ALPA Kids, et arendada üheskoos välja 2–8-aastastele lastele mõeldud lugema ja arvutama õppimise mänge, mida saab mängida tahvelarvutis […]

Tugiharidus

Punktkiri toetab pimedaid inimesi

14. jaan. 2022 Tiina Vapper toimetaja

4. jaanuaril tähistati ülemaailmset punktkirjapäeva. Punktkiri on sõrmedega loetav reljeefsetest punktikombinatsioonidest kiri, mida selle looja nime järgi nimetatakse ka Braille’ kirjaks. Prantslane Louis Braille […]

Karolini kool pakub erivajadusega laste vanemate muredele kauaoodatud lahenduse

3. dets. 2021 Tiina Vapper toimetaja

2022. aasta septembris avab Tartus uksed erakool, mis on Tartu luterliku Peetri kooli uus õppesuund ning kus hakkavad õppima lihtsustatud õppekava toimetuleku- ja hooldusõppe […]

Alusharidus

Matemaatika Montessori lasteaias

14. jaan. 2022 Ruth Maria Roosi-Ott Pangapealse lasteaia Montessori rühma juhendaja, Eesti Montessori instituudi asutaja

Montessori pedagoogika, mille itaallanna Maria Montessori möödunud sajandi esimeses pooles välja töötas, on tuntud nii mõnegi asja poolest. Esmajoones iseloomustavad seda austus lapse vastu, […]

Kui lihtne või keeruline on harjumuspärast muuta?

7. jaan. 2022 Siret Liiv Kesklinna eralasteaia Naerusuu õppejuht ja muusikaõpetaja

Kuressaare kesklinnas asuva väikese Naerusuu eralasteaia traditsioon on alati olnud ühised jõulupeod, kuhu iga aasta detsembris ühe nädalavahetuse ennelõunal kogunevad koos personaliga kõik lasteaias […]

Kutseharidus

Pooleks aastaks kutseõppesse – kaotada pole midagi

14. jaan. 2022 Madleen Vapper Tartu Kunstikooli kommunikatsioonijuht

Tartu Kunstikoolis alustas selle õppeaasta sügisel kolmas grupp CODE õpilasi. Nüüdseks on vilistlaste pealt näha projekti kasu. CODE (Competence Opportunities for Digital Employment) on […]

Parimad praktikandid on hakkajad ja uudishimulikud

26. nov. 2021 Annika Poldre toimetaja

Eesti Tööandjate Keskliit kuulutas möödunud reedel pidulikult välja tänavused aasta parimad praktikandid.  Selleaastase konkursi tase oli kõrge. Esitatud 46 kandidaadist ligi pooled said oma […]

Kõrgharidus

Kuidas jõuda teadmise juppidest õpetamises rakenduva süsteemini?

17. dets. 2021 Elina Malleus-Kotšegarov, TLÜ hariduspsühholoogia dotsent; Kristiina Treial, TLÜ koolipsühholoogia külalislektor; Piret Soodla, TLÜ kaasava hariduse ja eripedagoogika professor; Anne-Mai Meesak, HARNO peaspetsialist, TLÜ nooremteadur

Miks on sotsiaal-emotsionaalse pädevuse toetamisel tarvis mõista lapse arengu terviksüsteemi ning kuidas jõuaksid teadmised ka klassiruumi? Selgitame seda näidete varal alus- ja alghariduse vaatenurgast.   […]

Suhted, tunded ja matemaatika

19. nov. 2021 Elina Malleus-Kotšegarov, Kaia Lainola, Tuuli Vellama Tallinna Ülikooli õpetajakoolituse õppejõud

Aineõpetajalt oodatakse lisaks enda aine eesmärkide saavutamisele ka kõikide üldpädevuste õpetamist, klassijuhatajaks olemist, individuaalsete erinevuste toetamist, laste ja kolleegidega hästi läbi saamist. See nimekiri […]

Inimene

KAHEKÕNE. Hea kool on kui perefirma

7. jaan. 2022 Sirje Pärismaa toimetaja

Koolijuhid peavad üks kord kuus kahekõnet. Uue aasta esimene kahekõne leidis aset Tallinna prantsuse lütseumis, kuhu selle direktor Peter Pedak kutsus külla Audru kooli direktori […]

KAHEKÕNE. Iga direktor peaks astuma õpetaja kingadesse

17. dets. 2021 Sirje Pärismaa toimetaja

Uues rubriigis peavad koolijuhid üks kord kuus kahekõnet. Aastalõpu kahekõneks kohtusid Ene Saar, kes juhib riigieksamite edetabeli tipus olevat Tallinna Reaalkooli, ning Egle Rumberg, […]

Varia

Õpetaja elukestev õpe

17. dets. 2021

Tutvustame oma lugejatele, millest kirjutab põhjanaabrite õpetajate ajakiri Opettaja.Artiklid valib ja tõlgib ANNIKA POLDRE. Ülevaated ilmuvad iga kuu viimases lehenumbris. Õpetaja elukestev õpe  Tekst: […]