Eesti tarbekunsti- ja disainimuuseumi haridusprogrammid

2 minutit
34 vaatamist

Muuseumi eesmärk on avada meid ümbritseva esemelise keskkonna tähendusi selle kasutajatele. Disaini püsiekspositsiooni haridusprogrammide ülesanne on muuseumieksponaatide, vaatluse, aktiivõppemeetodite, vestluste ja loomingulise tegevuse kaudu tõsta õpilaste disainiteadlikkust. Ühtlasi toetavad loodud programmid kunstiõpetajat disainiõpetuse tunni läbiviimisel, sest teema on võimalik läbida muuseumitunnis.

Kaks disaini püsiekspositsiooni jaoks valminud programmi on koostatud põhimõttel, et neid võib läbida ka eraldi, kuid põhjalikuma ülevaate saamiseks on otstarbekas osaleda mõlemas tunnis ettenähtud järjestuses. 90-minutiste programmide sihtgrupp on 7.–9. klass.

Programmid on koostanud Silvia Reinpuu Eesti kunstiakadeemia kunstipedagoogika magistritööna. Muuseumi poolt konsulteeris disainikogu kuraator Kai Lobjakas, juhendaja mag Anu Purre, retsensent mag Reeli Kõiv (Tartu kunstimuuseum).

I programm „Alguse asi” keskendub ajajärgule, mil Eestis hakkas arenema oma tööstus. Tunni käigus saab teada mõndagi disainist: millised olid esimesed edukad ettevõtted, kes lõid traditsioone ning kelle toodangut hinnatakse kõrgelt veel tänapäevalgi. Mängitakse ideemängu. Lõpuks saab igaüks olla disaineri-leiutaja rollis ja otsida visuaalset kuju tuleviku õppimismasinale, mis teeks õppimise lihtsamaks ja lõbusamaks.

II programm „Mööblimängud” keskendub ekspositsiooni uuemale väljapanekule, kuid põgusalt vaadeldakse ka varasemat aega. Fookuses on eelkõige mööblidisain, mis peab alati arvestama inimese kasutus­mugavusega, kuid võib olla ka mänguline. Tunni käigus otsitakse ja arendatakse mängulisi ideid ning lõpuks valmib igaühel uuenduslik mööblimakett.

Saab tellida ka 60-minutist haridusprogrammi „Minu märk”, mis sisaldab ringkäiku näitusel ja loov­ülesandena sellest inspireeritud rinnamärgi kujundamist ja valmistamist.

Lisainfo: www.etdm.ee

Kommentaarid

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Kaevandusmuuseumis muutub õppimine seikluseks

Eesti Kaevandusmuuseum Kohtla-Nõmmel pakub haridusprogramme, mis ühendavad põlevkivi kaevandamise ajaloo, keskkonnateadlikkuse ja seiklusliku õppeviisi. Säästvat arengut ja keskkonnaharidust…

2 minutit

Arhitektuurimuuseum – ruumiteadlikuks maast madalast

Arhitektuurimuuseumi eesmärk on pöörata tähelepanu sellele, mis meie ümber, ning panna nii noored kui ka vanad…

2 minutit

Emotsioon teatrinukus

Nukuteatrimuuseum kuulutab taas välja teatrinuku leiutamise konkursi 1.–12. klassi õpilastele. Mullu esitati ligi 60 omanäolist tööd, mis tõestas, et selline loominguline ülesanne…

2 minutit
Õpetajate Leht