Riikliku haridusstipendiumi saab kogenud koolipsühholoog

20. dets. 2019 Haridus- ja teadusministeerium - Riikliku haridusstipendiumi saab kogenud koolipsühholoog kommenteerimine on välja lülitatud

Haridus- ja teadusminister määras õpetajatele ja tugispetsialistidele mõeldud riikliku haridusstipendiumi saajaks Põltsamaa ühisgümnaasiumi koolipsühholoogi Karmen Maikalu.

„Mul on hea meel, et stipendiumi saab sel aastal just koolipsühholoog, kes panustab iga päev kogu koolipere heaolu toetamisse,“ sõnas haridus- ja teadusminister Mailis Reps. „Stipendium on korraga tänu juba tehtud töö eest ja võimalus pühendada pool aastat iseenda ning oma valdkonna arendamisele. Eelmise aasta stipendiaadid on näidanud, et selle ajaga saab väga palju korda saata.“

Karmen Maikalu saab stipendiumi suurusega 7676 eurot. Stipendiaat plaanib pühendada semestri koolipsühholoogia toetamiseks ja arendamiseks: selgitada välja valdkonna spetsialistide koolitusvajadused, ette valmistada ning läbi viia täienduskoolitusi, arendada kohalikul tasandil kriisivalmisolekut, toetada praktikante ja täiendada ennast.

Stipendiumi saamine annab õpetajale või tugispetsialistile võimaluse võtta igapäevatööst vaba semester, mida kasutada näiteks koostööks ülikooliga, enese täiendamiseks välisriigis, õppematerjalide väljatöötamiseks või tööks hariduspoliitika kujundamisel.

Igal aastal saab anda välja kuni viis stipendiumi. Stipendiumile saavad kandideerida õpetajad ja tugispetsialistid, kel on erialane kvalifikatsioon ja kes on töötanud oma ametikohal vähemalt viis aastat.

Stipendiumi määramisel võetakse aluseks eelkõige haridusvaldkonna prioriteedid, varasem töökäik ja valmisolek end arendada ning stipendiumi toel loodava rakendatavus haridussüsteemis laiemalt. Haridusvaldkonna prioriteetsed teemad olid sel aastal õpikäsitus ja selle muutumise toetamine ning kaasava hariduse ja digipedagoogika rakendamine.

Esimesed riiklikud haridusstipendiumid anti välja eelmisel aastal. Järgmine stipendiumide taotlemise konkurss kuulutatakse välja järgmisel aastal.


Comments are closed.