Digikiirendi programm õpetab koole digitehnoloogiat paremini kasutama
Täna saab alguse teine DigiKiirendi arenguprogramm, millest võtab osa viis kooli: Johannes Voldemar Veski nimeline Maarja-Magdaleena põhikool, Kallavere keskkool, Maidla kool, Palupera põhikool ja Vana-Vigala põhikool. Pool aastat kestva programmi eesmärk on tõsta koolide digipädevust. Osalevad koolid õpivad haridustehnoloogi käe all, saavad digitehnoloogiaalast nõustamist, mitmekülgseid koolitusi ja praktikat.
Haridus- ja noorteameti koolituskeskuse juhataja Elo Allemanni sõnul aitab programm koolidel tänapäevases õppekeskkonnas oluliselt paremini toime tulla. „Koolipere, kes on läbi mõelnud, kuidas digitehnoloogia neid igapäevases õppetöös ja koolielu korraldamises kõige paremal moel toetab, tuleb hästi toime nii õppijate kui õpetajate digipädevuse arendamisega,“ kommenteerib ta.
Pooleaastase programmi vältel saavad õpetajad vastavalt oskustele ja võimetele õppida kas põhi- või rätsepakoolitusel, mida toetab koolile määratud haridustehnoloogiline nõustaja. Põhikoolitusel saavad õpetajad ülevaate digitehnoloogia rakendamiseks vajalikest põhioskustest ja -teadmistest.
Edasijõudnutele on koolituskava koostatud nn rätsepameetodil konkreetse kooli võimalusi ja vajadusi arvesse võttes. Kooli juhtkonnale toimub koolitus, kus käsitletakse digitehnoloogia valdkonna juhtimist koolis, õpitakse enda ja teiste koolide kogemustest ning koostatakse arendusprojekt õpetajate ja õpilaste digpädevuse toetamiseks.
Kallavere keskkooli direktor Margus Tõnissaar ütleb, et kool tahab anda kõigile õpilastele piisavalt hea digipädevuse ja programmeerimise kogemuse. „Meie kool soovib õpilaste üldoskusi arendada võrdselt ainetega, toetada õpilaste sisemise õpimotivatsiooni suurendamist ja õppimise eest vastutuse võtmist. Need väljakutsed nõuavad õpetamise muutmist tõhusamaks ja pidevat võimaluste otsimist õpetajate töö kergendamiseks,“ kommenteerib Tõnissaar ning lisab, et nende koolis puudub haridustehnoloog, mistõttu loodab koolipere DigiKiirendi programmi abil saada tuge sellealase pädevuse tõstmiseks.
Palupera põhikooli direktori Svetlana Variku sõnul on koolipere tänulik programmis osalemise üle ning valmis oma teadmisi digitehnoloogia vallas täiendama. „Loodetavasti annab koolitus konkreetseid digitehnoloogia rakendamise suuniseid eri õpetamisstrateegiate jaoks. Meie soov on neid kasutades muuta õpilase ja õpetaja koostöö veelgi põnevamaks,“ täpsustab koolidirektor ootusi programmile.
DigiKiirendi nõustaja ja koolitaja Marju Piiri sõnul vajavad õpetajad oma igapäevatöös digiabi ja -nõu, hoolimata sellest, milline on nende eelnev kokkupuude digimaailmaga. „Kõige olulisem on ära võtta õpetajate hirmud digimaailma ees ja näidata, kuivõrd efektiivne, mitmekesine ja põnev digivahendite läbimõeldud ja sihipärane kasutamine olla võib. Soovime, et õpetajad oleksid teadlikumad ja enesekindlamad ka oma õpilaste digivahendite kasutama suunamisel,“ sõnab Piir. Marju põhitöö on Tartu ülikoolis, kus ta on õppedisainer humanitaarteaduste ja kunstide valdkonnas õppeosakonna elukestva õppe keskuses.
DigiKiirendi programmi on aastatel 2018-2020 läbinud 66 kooli meeskonda. Programmi rahastab haridus- ja teadusministeerium ning viib ellu haridus- ja noorteameti koolituskeskus.