Maile Käsper.

Kas õpilase senisest pikemast haridussüsteemis hoidmisest on kasu?

Maile Käsper.
2 minutit
451 vaatamist

Käesoleva aasta veebruarikuus esitas Haridus- ja Teadusministeerium kooskõlastamiseks õppimiskohustuse ea pikendamise reformi uuenduste paketi. Üks muudatuste osa selles toob kaasa õppimiskohustuse ea pikendamise 18. eluaastani.

Õppimiskohustuse ea tõstmisega proovitakse noort kauem haridussüsteemis hoida, et teda saaks suunata endale õiget ametit valima, mis omakorda muudab ta tööturul konkurentsivõimelisemaks.

Õppimiskohustuse kehtimine 18. eluaastani võib vähendada koolist väljalangemise määra. See julgustab noori jätkama haridusteed, mis võib tõsta pikemas perspektiivis nende haridustaset. Kõrgema haridustaseme saavutamine võib suurendada noorte võimalusi leida endale parem töökoht ja seeläbi suurendada nii enda kui ka ühiskonna majanduslikku stabiilsust. Siiski on oluline mõelda läbi ka uuenduste võimalikud varjupooled. 

Uus süsteem ei pruugi arvestada individuaalsete erinevustega, mille kohaselt osa noori võib olla juba 18-aastaselt valmis tööturule sisenema või muul viisil oma elu järgmisesse etappi liikuma. Kohustuslik õppimine kuni 18. eluaastani võib olla neile piirav ja demotiveeriv, sest neid on asetatud sundolukorda. Selline olukord võib tekitada vastuseisu kohustuslikule haridusele, mis võib viia suuremahuliste puudumiste ja madalate õpitulemusteni. Lisaks eelnevale võib ka Eesti haridussüsteemile tekkida lisakoormus, kui suureneb nõudlus haridusteenuste järele. Olukord võib kaasa tuua klassiruumide ülerahvastatuse või süvendada juba olemasolevat õpetajate puuduse probleemi.

Õppimiskohustuse ea tõstmine 18. eluaastani on märkimisväärne samm, mis võib tuua kaasa positiivseid muutusi, sealhulgas suurema haridusvõrdsuse, tööhõive ja majandusarengu.

Oluline on hinnata uuenduste mõju haridussüsteemile ja ühiskonnale tervikuna. Samuti tuleb tähelepanu pöörata sellele, millised toetusmeetmed on välja töötatud, et tagada kõigi noorte võimalus jätkata haridusteed vastavalt oma võimetele ja vajadustele.

Kommentaarid

  1. Naeratava lektori arutelu on elukauge (teoreetiline)!

    Praeguses olukorras, kus Eestis õpetajate tase VÄGA ebaühtlane ja neist suur puudus, viib sundkorras 16-18-aastaste noorte koolipinki surumine TASET KOOLIS veelgi alla (ja lahkub ka rohkem õpetajaid). Hävitame lõplikult meie kooli ja rahvuskultuuri…

    Vana õpetaja

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Kossu valguses

Korvpalli Euroopa meistrivõistluste finaalturniir Riias lõppes Eesti koondise jaoks väga valusalt. Spordisõbrana on raske selle viimase mängu peale mõelda. Paraku tähendas selle mängu…

3 minutit

Õpetajate puudus on hariduse punane tuli

Õpetajate puudus ei ole enam üksikute koolide või piirkondade probleem, vaid kogu Eesti haridussüsteemi kõige valusam väljakutse. Koolijuhid ja…

2 minutit

Kas ma ei pääsegi kuhugi õppima?

Kui laulja Kaisa Ling 20. augustil, taasiseseisvumispäeval presidendi roosiaias peetud kõnes ütles, et inimesed on miskipärast vihased, pahased ja pettunud,…

2 minutit
Õpetajate Leht