
Kunstiõpetuse head ja vead
Õppekava uuendamine annab kunstiõpetajale varasemast rohkem vabadust. Kui õppekavas on vähem ettekirjutusi, võib see olla hea uudis kogenud kunstiõpetajale, samas kui noored õpetajad ei […]

Kunst loob head inimest
1936. aasta joonistamise ehk tolleaegse kunstiõpetuse test 7. klassile palus õpilasel visandada perspektiivis pang. Kindel on, et praegu ei ole kunstiõpetuse ülesanne enam tööstuse […]

Teadusmalevas saab teha uurimistööd kosmosega seotud teadusvaldkonnas
Tartu Ülikooli Tartu observatoorium ootab kandideerima teadusmalevasse. See on suvine 15–19-aastastekoolinoorte teaduslaager, kus tavaliste malevatööde asemel tehakse teadustööd kosmosega seotud uurimissuundadel. Õpilastel on võimalus veeta […]

Kuidas jääb paremini meelde?
Haridusuuringud näitavad, et mitmed vägagi populaarsed õppimisviisid pole tegelikult tõhusad ja on aeg nendest loobuda. Näiteks viimasel õhtul kontrolltööks tuupimise asemel on mõttekas hajutada […]

Tee tööd armastusega, siis ei näe vaeva
Veebruaris kogunes Eesti Võõrkeeleõpetajate Liidu kutsel veebiümarlaua taha Eesti ülikoolide, keeleõpetajate seltside ja liitude, üliõpilastest ja võõrkeeleõppe huvilistest koosnev grupp inimesi, kes valutas südant […]

Õpetaja oma tööst vanematega lasteaias
Taisia Mahnatš on töötanud ühes ja samas lasteaias tervelt 34 aastat. On märkimist väärt, et lisaks on ta ise ka selle lasteaia kasvandik. Õpetajaametist […]

Millal me lõpetame laste raamidesse surumise?
Lasteaias harjutame lapsi loovalt mõtlema. Loovus areneb nii uute olukordadega silmitsi seistes kui ka igavledes. Kuni seitsmenda eluaastani õpetame lastele, et ei ole olemas […]

Kolm vaadet 195-aastasele Tartu Õpetajate Seminarile
Õpetajate seminari 195. aastapäeva tähistatakse märtsis loeng-seminaride sarjaga „Seitse aastakümmet õpetajate seminari õppejõu pilgu läbi“, kus heidetakse pilk selle õppeasutuse seitsmele viimasele kümnendile. Aga […]

Vältides rutiini, hoiame end vormis
7. oktoobril leiab aset 11. aasta õpetaja gala. Uurime, kuidas on läinud varasematel laureaatidel. 2020. aasta õpetaja galal tunnustati esmakordselt ka huvihariduse edendajaid. Esimese […]

Soome keele õpetuse tulevikku vaadates
30-aastaseks saanud Eesti Soome Keele Õpetajate Seltsi (ESKÕS) arengust ja juubeliseminaril kuuldust. Arutlesime kolleegidega, kuidas on olukord võõrkeeleõpetuses muutunud. Esile kerkisid mitmed teemad: õpetajate […]

Kuhu liigud, haridus?
Esinejate ja Tartu õppejuhtide mõtted sõnastasid Tartu Forseliuse Kooli õppejuht Kristi Mumm ja Tartu Karlova Kooli õppejuht Merle Ööpik „Kuhu liigud, haridus?“ küsiti 16. […]

Riigi toetatud koolide missivalimised
HTM kutsub kuuendat aastat koole osalema aasta kooli konkursil. Konkurss on ellu kutsutud HTM-i statuudi järgi, et tutvustada ja väärtustada Eestimaa koole. Kuid eesmärgist […]

Aasta soome keele õpetaja Piret Meresma: „Teen seda, mis mulle päriselt meeldib“
Eesti Soome Keele Õpetajate Seltsi (ESKÕS) 30. sünnipäeval, 17. märtsil kuulutati 2022. aasta soome keele õpetajaks Piret Meresma. Piret Meresmal on soome keele õpetaja staaži […]

Piirinihutaja auhind Peaasjade eestvedajale
Tartu Herbert Masingu Kooli 30. sünnipäeva konverentsil tunnustati Tiina Kallavuse nimelise Piirinihutaja auhinnaga kliinilist psühholoogi ja Peaasjade keskuse eestvedajat Anna-Kaisa Oidermaad. Anna-Kaisa Oidermaa on […]

Eesti õpetajate 5G
Esimest korda maailma ajaloos oleme jõudnud aega, kus tööturul on kõrvuti viis generatsiooni (5G), sest inimesed püsivad tööturul järjest kauem. 2022. aastal oli üks […]

KÕRVALPILK. Reigo Ahven tooks kooli uue, reaaleluks ettevalmistava aine
On keeruline ette kujutada ettevõtlikumat inimest kui muusik Reigo Ahven. Praegu on tal käsil muusika start-up’i Fairmus rajamine, USA jazz-bändi Vanguard Jazz Orchestra kontserdi […]

Väikese Printsi auhinna pälvis Taavi Tõnisson
Auhind anti pidulikult üle 21. märtsil pärast „Apelsinitüdruku“ etendust Eesti Noorsooteatris. Väikese Printsi auhind antakse välja noore vaataja teatri päeva puhul, mis on 20. […]

Teatrisäde kooli – kuidas rääkida õpilastega teatrist?
Sel kevadel maikuus korraldab noore vaataja teatri rahvusvahelise organisatsiooni ASSITEJ Eesti keskus üldhariduskoolide õpetajatele teatrianalüüsi alase tasuta kahepäevase täiendkoolituse „Teatrisäde kooli – kuidas rääkida õpilastega […]

Kasulik viide. Isemääramisteooria
Eelmisel nädalal suunas Margus Pedaste lugejad kognitiivse kaasatuse eri tasandeid kirjeldava ICAP-mudelini. Kõrvalepõikena tasub soovitada ka uurimusi, mis aitavad vastata küsimusele, kuidas seda kõike […]

Õpilased koostasid holokausti teemal õppematerjale
Haridus- ja Teadusministeerium koos Eesti Mälu Instituudi ning Eesti Juudi Muuseumiga viis õpilaste hulgas läbi holokaustiteemalise õppematerjalide koostamise konkursi.17. märtsil toimunud lõpuseminaril kuulutati välja […]