Doktorikooli seminar keskendub edukale juhendamisele

28. märts 2017 Tartu ülikool - Kommenteeri artiklit

30. ja 31. märtsil Dorpati konverentsikeskuses toimuval haridus- ja kasvatusteaduste doktorikooli seminaril arutletakse doktorantide eduka juhendamise teemadel.

Kahepäevase seminari üks peamine teema on doktorantide prokrastineerimine. Uurimused nii maailmas kui ka Eestis on näidanud, et prokrastineerimine ehk kohustuste ebamõistlik edasilükkamine on üks põhjus, miks ülikooliõpingud (sh õpingud doktoriõppes) venivad või lõpetamata jäävad. „Kuna doktoriõpe liigub üha enam suunas, kus osaletakse uurimisrühmade (ka rahvusvaheliste) töös ja kirjutatakse teadusartikleid, mis mõlemad on ranget ajaplaneerimist ja eneseregulatsiooni vajav tegevus, on oluline tõsta doktorantide juhendajate teadlikkust nii prokrastineeriva käitumise äratundmise kui ka sekkumisstrateegiate kavandamises, et selle kaudu aidata doktorantidel taolist käitumist ennetada ning õpingutes kiiremini ja tõhusamalt edasi jõuda,” rääkis kõrgkoolipedagoogika dotsent Marvi Remmik.
Jätkuvalt võib kõige olulisemaks takistuseks doktoritöö edenemisel pidada doktorantide liigset hõivatust põhitööga. „Töötamise põhjus on madalad doktoranditoetused. Juhendamises on probleemne doktorantide teemade ebakõla juhendajate uurimissuunaga ja ka uurimisrühmade puudumine. Samuti saab parandada juhendajate ettevalmistust tööks doktorantidega,” rääkis Remmik.

Seminari esimesel päeval räägitakse doktoritöö juhendamisega seotud väljakutsetest, vahetatakse mõtteid, milline peaks olema edukas doktoritöö kirjutamise protsess ning tutvustatakse efektiivseid doktoritöö superviseerimise praktikaid. Antud teemal on seminarile kutsutud kaasa rääkima juhendamist ja õppeprotsessi uurinud Auli Toomi ja Telle Hailikari Helisingi ülikoolist.

Teisel päeval käsitletakse nii doktorantide juhendamise teemat laiemalt kui vahetatakse ka juhendamise kogemusi. Päeva juhivad Larissa Jõgi Tallinna ülikoolist ja Marvi Remmik Tartu ülikoolist.

Seminar toimub Tartu ülikool ASTRA projekti „PER ASPERA” ja Tallinna ülikooli projekti „TLÜ TEE” haridus- ja kasvatusteaduste doktorikooli raames, mida  toetab Euroopa Liidu regionaalarengu fond.

Seminari päevakavaga saab tutvuda siin.


Kirjuta kommentaar

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!