opleht-tellimine
Kultuurisuvi

Suurel mängude maratonil selguvad Eesti parimad noored mänguloojad

19. mai 2017 Hariduse Infotehnoloogia SA - Kommenteeri artiklit

Homme, 20. mail selguvad Hariduse Infotehnoloogia Sihtasutuse korraldatud õpilaskonkursi „Mängumaraton” võitjad. Konkursile laekus 95 omaloodud mängu ligi 240 õpilaselt üle Eesti, võistlustööde seas on nii mobiilimänge, robotimänge, mälumänge kui ka lauamänge.   

„Mäng on väikese lapse töö, täpselt samamoodi saab mänge kasutada ka koolis harival eesmärgil. Näiteks toetab mängude loomine  probleemi lahendamise oskust ning arendab teisi oskusi nagu disainimine, koodi loomine, sammsammuline mõtlemine jne,” ütles ProgeTiigri programmijuht Mari-Liis Peets. „Kindlasti näitab meie võistlus ka seda, kuidas digi saab enda kasuks tööle panna. Meie eesmärk on ikka see, et lapsed ei jääks pelgalt tehnoloogia kasutajaks, vaid mõistaks seda, kuidas tehnoloogia töötab, et ka ise midagi uut luua.”

Võistlusel osalevad 6‒20-aastased lapsed ja noored omaloodud mänguga, mis õpetab programmeerimist või seda, kuidas targalt internetis käituda. Konkursile laekunud töödest 33 õpetavad programmeerimist ning 62 tarka ja turvalist internetikasutust.

„Võistlus pakkus mitmeid lähenemisi mängude tegemisele – oli mobiilimänge, platvormimänge, robotimänge, mälumänge, lauamänge jne. Sellises kirjus mängude valikus hakkasid eriti hästi silma need õpetlikud mängud, mida oli varasemalt testitud kaasõpilaste peal. Näiteks arendavad mängud algoritmilist mõtlemist või aitavad kaasa mõne aine sisu paremale omandamisele,” kiitis konkursi žüriiliige Tauno Palts. „Kuna võistluse üks eesmärke on aidata kaasa õpilaste omavahelisele koostööle, siis eriti kõrgelt hindasimegi töid, kus oli selgelt välja toodud osalejate panus ühises projektis.”

Töid hinnatakse viies vanuserühmas, enim mänge esitasid 4.‒6. klassi õpilased. Parimad mängud selguvad suurel finaalüritusel 20. mail, kus osalevad võistlejad koos oma juhendajatega. Lisaks võitjatele kuulutatakse finaalis välja ka osalejate lemmik – kõik võistlejad saavad üksteise mänge proovida ning suure mängude maratoni tulemusel kuulutatakse välja osalejate lemmik.


Kirjuta kommentaar

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!