Ülemaailmsel haridusinnovatsiooni tippkohtumisel Luksemburgis tõsteti esile Väätsa põhikooli

26. sept. 2017 HTM - Kommenteeri artiklit

Minister Mailis Reps osales täna Luksemburgis toimuval ülemaailmsel haridusministrite, uuendajate ja erasektori esindajate tippkohtumisel (Global Education Industry Summit ehk GEIS), kus tõdeti, et haridus ja innovatsioon on sama mündi kaks külge, millest lähtuvalt peaksid avalik ja erasektor vastandumise asemel tegema senisest enam koostööd.

Kool on majanduse arengumootor ja kogukonna heaolu looja. Näitlikustamaks, et innovatsioon tärkab juba koolis, esitleti kohtumisel parimaid näiteid maailmast. Väljavalitute hulka kuulus ka meie oma Väätsa põhikool Saksamaa, Belgia ja Austraalia näidete kõrval.

„On suur rõõm, et Kesk-Eestis asuv Väätsa põhikool on äratanud tähelepanu maailmas kui kool, mis on kohaliku kogukonna arengu ja heaolu eestvedajaks. Väätsa kool on hea näide ja eeskuju maailma väiksematele koolidele tõendades, et suured edulood ei teki vaid suurriikides või pealinnades,” sõnas minister Mailis Reps.

Haridusvolinik Tibor Navracsics rõhutas, et GEIS on hea formaat, mis võimaldab õppida üksteiselt ja inspireerida. „Aasta pärast kohtume Tallinnas, et hinnata taas, kuidas meil on läinud,” lisas Navracsics.

Tänapäeval oodatakse tehnoloogia kasutamisest olulist lisandväärtust ka õppimisel ja õpetamisel ning innovatsiooni õhutamisel. See tähendab, et tehnoloogia aitab küll õppimisele ja õpetamisele kaasa, kuid seni ei ole suudetud veel leida tehnoloogia ja õpetamise viiside, õppekeskkonna, õppematerjalide ja õpilaste vajaduste ning võimete õiget tasakaalu ning koostoimet. Erasektori roll on siin äärmiselt oluline – nii õppe kui ka õpisisu loomisel tuleb luua uusi mudeleid ning osata lahti lasta iganenust või iganevast.

Järgmine tippkohtumine toimub 2018. aastal Tallinnas.


Kirjuta kommentaar

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!