Avatud õpikeskkond Haapsalus
Haapsalu ja Läänemaa muuseumides valmis mitu uut programmi, mis ootavad avastamist.
Lasteaia ja kooli gruppidele olen ette valmistanud riikliku õppekavaga seotud programmid, kuid tahan teha tihedamat koostööd õpetajatega. Eeskätt huvitab mind, kuidas saab muuseum panustada eri ainete integreerimisel. Soovin, et õpetaja näeks muuseumipedagoogi kui partnerit juba ainekava planeerides, et muuseumist saaks sõlmpunkt eri õppeainetest terviku moodustamisel.
Nii nagu formaalses hariduses lähtub kasvatus lapsest, lähtun muuseumis külastajast, hinnates teda kui võrdväärset muuseumiprogrammi kujundajat. Pean väga oluliseks tagasisidet, leian, et parim viis saada hariv ja positiivne kogemus muuseumist sünnib dialoogis, kus kumbki pool vastutab oma rolli eest. Muuseumiprogramm sünnib aktiivses suhtlemises, teadmiste ja kogemuste jagamises, õpitakse isiklike seoste loomise kaudu. Seepärast plaanin kaasata lapsi ja noori lisaks programmis osalemisele ka nende loomisse, siduda noorte teadmisi ja kogemusi enda omadega, et sünniks tõeliselt läbimõeldud ja sihtgrupist lähtuv muuseumikogemus.
Praegu olen igasse Haapsalu ja Läänemaa muuseumi filiaali loonud programmid, arvestades õpetajate tagasisidet ja ettepanekuid, sidunud omavahel riikliku õppekava ning muuseumi võimalused. Julgustan õpetajaid aktiivsemalt arvamust avaldama ning olen igati valmis kaasa mõtlema, kuidas lõimida muuseumi- ja kooliprogrammid. Loodame näha senisest rohkem lasteaedade ja koolide gruppe just kooliaasta sees. Sest kuigi muuseumiekspositsioonid võivad tunduda pigem meelelahutust kui õppimisvõimalust pakkuvad, siis teadmisi ja elu õppetunde saab läbimõeldud ekspositsiooniga suunata märkama ja teadvustama.
Minu eesmärk on ärgitada muuseumikülastaja mõtlema – mitte anda valmis vastuseid, vaid julgustada küsima, arvama, kahtlema ja arutlema. Aitan sillata kollektiivset mälu isiklikuga, pakkudes inspireerivat muuseumikeskkonda ja toetavat õhustikku.
Ootan teid Haapsallu!