Sada liikumisharjutust koolidele kingituseks

16. veebr. 2018 Sirje Pärismaa toimetaja - Sada liikumisharjutust koolidele kingituseks kommenteerimine on välja lülitatud

 

Eesti sünnipäeva eel on kombeks kingitusi teha. MTÜ Laste Tervisekoolil on valminud sada aktiivset harjutust koolidele nii kehalise kasvatuse kui ka vahetunnis kasutamiseks. Harjutusi testisid Tartu Kesklinna kooli 3. klassi lapsed.

Laste tervisekooli tegevjuht Merle Leiner on vaevu jõudnud Tartu Kesklinna kooli võimla põrandale teipida redelipulgad, kui juba on esimesed hüppajad kohal.

Redeliharjutus on tuttav nii jalkapoistele kui ka tennisemängijatele, neil on trennist sammumustrid teada ja näitavad neid kohe teistelegi,” lausub Merle Leiner.

Tund algab ja õpetaja Marko Mumm annab juhtimise Merle Leinerile üle.

Täna teeme ajutreeningut,” üllatab Leiner klassi. Kui esialgu leidub kõhklejaid – miks peaks kehalise tunnis aju treenima? –, siis peagi kahtlused hajuvad. Paari peale saadud töölehtedel on tingmärgid ja tüdrukud-poisid saavad aega proovimiseks. Enne kui hüppad, tulebki mõelda, kuidas jalgade töö täpselt käib.

Kui redeliharjutused on enam-vähem selged, ootavad ees nööriharjutused. Siingi tuleb lisaks jalgadele-kehale aju treenida. Tunni lõppu on Merle Leineril planeeritud aga pannkoogivargus. Pliiti ega panni võimlasse siiski ei tooda. Leiner paigutab nööri taha oma „pannkoogid” ja võistkonnad üritavad kordamööda neid varastada. Pärast loetakse saak kokku.

Küsimusele, milline harjutus kõige rohkem meeldis, kõlabki üksmeelne vastus: pannkoogivargus!

Muster selgeks

Tegevust kõrvalt jälginud õpetaja Marko Mumm ütleb, et harjutused sobivad tunnis kasutamiseks hästi, ja lubab tutvuda veebis kogu valikuga.

Kooliaasta on pikk ja ise ei jõua igaks tunniks midagi uut välja mõelda,” ütleb Mumm. „Noorematele klassidele on iga uus asi huvitav, nad tahavad võimalikult palju liikuda. Mida vanemate klassidega tegu, seda mõtestatum tegevus olema peab. Klassid on erinevad, osa lapsi tuleb meelitada, teised tahavad kohe kõike teha. Materjali olgu õpetajal alati varuks pigem rohkem.”

Mumm pani tähele, et kõige rohkem eksimusi tuli ette redeliharjutustel, mis nõuavad head koordinatsiooni. Kui muster selge, läheb lihtsamaks.

Mummi sõnul on pluss seegi, et harjutusteks ei peagi olema tingimata nööri või teipi, saab lihtsalt jooned maha tõmmata.

Harjutusi saab kasutada nii vahetunnis liikumisvõimaluse pakkumiseks kui ka kehalise kasvatuse tunni osana. Lisaks redeli- ja nööriharjutustele on saja harjutuse seas tennise- ja õhupalliharjutused. Harjutusi on põhikooli kõigile astmetele ja eri tasemele. Õpetaja saab iga harjutust veel keerulisemaks ajada. Treenida saab täpsust, keskendumist, koordinatsiooni, kiirust.

Tippjalgpallurid teevad oma treeningutel sarnaseid harjutusi,” ütleb Leiner.

Merle Leiner mõtles harjutused välja koos lastega, kes olid tervisekooli laagris. Ta nägi, kuidas laste loovus iga harjutusega arenes.

Oleme valinud käepärased ja odavad vahendid, põhiliselt ehituspoest, sest spordipoes on kaup kallis,” ütleb Leiner. Tal on ka üks soovitus: teibi ostmisel tasub valida isoleerteip: see ei jäta põrandat mustaks, erinevalt maalriteibist, mis jätab liimijäljed maha ja pärast on pahandust palju.

 

Leia sada aktiivset harjutust siit: http://lastetervisekool.ee/wp-content/uploads/2017/11/100-harjutust.pdf

 

Harjutused on valminud hasartmängumaksu nõukogu toel.