Õpetajate Leht 17. septembril
Kes pääsesid gümnaasiumisse?
Pealinna ja selle naabervaldade põhikoolide lõpetajad ja nende vanemad kurdavad, et gümnaasiumisse sisse saada on üha keerulisem. Ja mitte ainult kesklinna nõutud koolidesse, kuhu alati on olnud suur tung, vaid ka teistesse.
Vilve Pohla: „Õpetajatöös on nüüd vähem raame ja rohkem vabadust“
Tartu õpetaja elutööauhinna pälvinud Vilve Pohla on ülikooli lõpetamisest saati 1985. aastal õpetanud kutsekoolis matemaatikat. Arvumaailmaga võrdselt paelub kogenud õpetajat üha enam aga kooliarendustöö, meisterõpetajana veab ta mentorlusprogrammi ja jagab teadmisi-kogemusi ülikooliski. „Peab olema tahtmine teha rohkem, kui ainult oma tunde anda,“ lausub Vilve Pohla.
Võisteldes on vaja jääda rahulikuks
Üleeuroopalistele noorte kutseoskuste võistlustele sõidab Eestit esindama Pänumaa kutsehariduskeskuse kevadel lõpetanud keevitaja Kristjan Kaldma, kes kodustel võistlustel on parima tulemusega silma paistnud. Tema juhendajaks on endine koolivend ja nüüd sama kooli õpetaja Tauno Danilov.
Üks õpilane esimesse klassi
Kümnes Eesti koolis läks kooliteed alustav laps üksi esimesse klassi. Vaid kahes koolis üle Eesti ei läinud tänavu esimesse klassi ühtki last.
Kes peaks lastele internetti õpetama?
Küberturvalisuse konsultandi, lektori ja õpetaja Catlyn Kirna sõnul õpetatakse arvutiõpetuse tundides tihti tehnilist poolt, kuid vaja on arutada ka veebis käitumist ja turvalisust laiemalt. Õppematerjale on tema sõnul palju ja orienteeruda on nende seas keeruline, eriti kuna koolitundides ei ole kuigi palju aega. Aga teema on piisavalt oluline, et seda tutvustada ja arutada regulaarselt, nii arvuti- kui ka teistes tundides.
Mida väärtustas õpetaja Milvi Männik?
Häädemeeste keskkooli direktor Aule Kink sirvib hiljuti meie seast lahkunud, pool sajandit õpetajana töötanud Milvi Männiku raamatut „Mina, õpetaja“ ja nendib, et õpetaja tööd pole vist kunagi ega kusagil päris õiglaselt väärtustatud.