Õpetajate Leht 7. oktoobril
MATEMAATIKA ERILEHT
Mitu rasket ülesannet sina ära lahendasid?
Ülevaade Stanfordi ülikooli professori Jo Boaleri raamatust „Piirideta mõistus“, mis selgitab matemaatika õpetamist, lähtudes uusimatest aju-uuringutest.
Mäss konservatiivsuse vastu
TLÜ professor Mart Laanpere kirjutab Jo Boalerist kui uut tüüpi haridusteadlastest, keda inspireerivad matemaatika õpetamise juures laiapõhjalised sotsiaalsed muutused. Näiteks võitleb ta soolise ebavõrdsuse ja kivistunud soorollide vastu.
Milleks meile kitsas matemaatika?
TÜ lektor Kerli Orva-Puurand toob välja, et IB-programmis saab õpilane valida koguni nelja matemaatika vahel, mistõttu meie praegune kaks matemaatikat on kõigest miinimum.
Inseneriks õppivad tudengid võiksid üldhariduskoolis reaalaineid õpetada
Professor Tiia Rüütmann annab teada, et TalTech pakub inseneeria tudengitele STEM-õpetaja lisaeriala, mis võimaldab neil koolis õpetada. Massachusettsi tehnoloogiainstituudi tudengitel juba ongi praktika üks osa õpetamine koolis.
Projektipõhine õpe aitab hoida andekate õpiindu
Lähte Ühisgümnaasiumi klassiõpetaja Diana Nõlvak tutvustab oma TÜ haridusinnovatsiooni alal kaitstud magistritööd, milles uuris andekate õpilaste diferentseeritud õppe ja õpimotivatsiooni toetamist esimeses klassis. Töö raames valmisid ka projektipõhisele õppele suunatud tegevuskonspektid.
Gümnaasiumide ümberkorraldamine jätkub
Kümmekonna aasta eest hakati üle vaatama gümnaasiumide ja keskkoolide paiknemist üle Eesti, et seda rahvastiku muutustega kohandada. Tehtule andis hiljuti hinnangu Riigikontroll. Auditi tulemusi kommenteerib HTM-i nõunik Piret Sapp.
Kunstikoolidel on nüüd oma, vormilt tavatu õppekava
Eesti Kunstikoolide Liidu eestvedamisel on valminud näidisõppekava, mis sobib ka üldhariduskoolidele. Selle loomist ja sisu tutvustab liidu juhatuse esinaine, Pärnu Kunstide Kooli direktor Kristel Kallau.
Tasandusrühma õpetaja Liia Schlitski: „Järjekindlus ja kannatlikkus viivad sihile“
Tallinna Kannikese lasteaia tasandusrühma õpetaja Liia Schlitski on üks tänavustest Tallinna aasta õpetajatest. Kolleegid iseloomustavad teda kui hoolivat, loovat ja leidlikku õpetajat, kellel on eriline anne laste päevad põnevaks teha.